Si els fills de puta volessin no veuriem mai el Sol

9.11.08



Aquest és el títol d'una cançó tan gran com actual!... una de les moltes d'en Quico Pi de la Serra. Un dels primers membres dels setze jutges, un dels històrics impulsors de la nova cançó, i un dels grans autors d'avui en dia... poc a poc l'estic redescobrint.

No reflexionaré sobre aquesta cançó (m'han encarregat una reflexió sobre un altre tema i ara estic saturat... ja vos la ensenyaré un altre dia), ara, podeu reflexionau-hi valtros mateixos, emperò si una cosa té Pi de la Serra és que diu les coses directament... clarament, Si els fills de puta volessin no veuriem mai el Sol. 



F. Pi de la Serra.

Si algú se sent al•ludit
i te ales, que no voli.
el refra[ny] que cantaré
es adagi de carrer,
ja me’l deien al bressol:
Si els fills de puta volessin
no veurie[m] mai el sol.

Pot ser ens ajupim sovint;
no és per hàbit ni caprici
que es per esquivar el calbot
i esperar el moment propici,
no se si m’entens, Oriol:
Si els fills de puta....

Al camp la fruïta es podreix,
hi ha massa intermediaris,
no hi ha planificació.
Això diuen el diaris
i així resa el camperol;
Si els fills de puta....

A Suissa han ingressat
mils de milions de cabaços,
després diuen que és l’obrer
el responsable dels fracasos
i la manca de control:
Si els fills de puta....

A ciutat anem de cul
ningú s’aclareix, tot falla,
ja no podem respirar.
Tothom més o menys balla
de l’agos fins al juliol:
Si els fills de puta....

Surten al carrer, estan
cansats de falses promeses,
sona un tret con un fuet
i cau mort, les mans esteses
deixa dona fills i dol:
Si els fills de puta....

Heu d'oblidar, si podeu,
auests quaranta anys de glòria.
A mi no em preocupa gens
perquè tinc mala memòria
i el cap dur com un pinyol:
Si els fills de puta....

La unitat no té destí;
l’univers no és cap llimona;
tinc un passaport que diu:
has nascut a Barcelona
i per tant és espanyol:
Si els fills de puta....

Jo cada cop veig més clar
que el poble diu el que pensa,
d’ell he apres aquest proverbi,
i amb mútua complaença
cantem com un home sol:
Si els fills de puta....


Passa-ho bé... i si veieu en algún moment que el cel s'amaga, mirau cap amunt per veure si cap d'ells ha emprès el vol. Si és així apartau-vos no sigui que es pixi a sobre valtros (tot i que aquí sigui ca'n pixa, aquest tipus de miccions no mos agraden).


Salut.


You Might Also Like

1 comentaris