A pel segon pas.
14.8.08Des de que el Consell Insular de Formentera és una realitat s'observen algunes millores pel que fa als punts que afecten al territori, als recursos, i a les persones. No sé si és fruit de que mos gestionam nosaltres mateixos els recursos, tampoc vull dir que l'antic Consell d'Eivissa i Formentera ens tingues abandonats (ens van restaurar unes cisternes i van construir la Creu del Pære Palau) o potser és perquè abans no podíem o no sabíem demanar les coses...
Un dels punts als que em refereix és la regularització de trànsit per les platges d'illetes i llevant (al parc natural de ses salines de Formentera), i la implantació d'un servei públic d'autobusos que permet arribar a les platges (i a molts altres llocs) sense haver d'arribar-hi amb transport privat. És la manera de cuidar els nostres paisatges i recursos.
Ara emperò, de cara a properes temporades, és necessari un segon pas i apostar per la regulació del trànsit marítim i dels barcos que fondegen per la costa de manera descontrolada, dins el parc majoritariament. Impacta la pressió marítima de la zona, a on cada any allò pareix una lluita de veure qui el té més gros... n'hi ha de 6, 7, 12, 20, 120... 200 metres d'eslora...
Aquest any n'ha aparegut un d'extrany, una espècie de vaixell amb silueta de submarí dissenyat pel dissenyador (que estiueja a Formentera) Philippe Starck (molt polit s'ha de dir)...
Un dels punts als que em refereix és la regularització de trànsit per les platges d'illetes i llevant (al parc natural de ses salines de Formentera), i la implantació d'un servei públic d'autobusos que permet arribar a les platges (i a molts altres llocs) sense haver d'arribar-hi amb transport privat. És la manera de cuidar els nostres paisatges i recursos.
Ara emperò, de cara a properes temporades, és necessari un segon pas i apostar per la regulació del trànsit marítim i dels barcos que fondegen per la costa de manera descontrolada, dins el parc majoritariament. Impacta la pressió marítima de la zona, a on cada any allò pareix una lluita de veure qui el té més gros... n'hi ha de 6, 7, 12, 20, 120... 200 metres d'eslora...
Aquest any n'ha aparegut un d'extrany, una espècie de vaixell amb silueta de submarí dissenyat pel dissenyador (que estiueja a Formentera) Philippe Starck (molt polit s'ha de dir)...
A la nit quan tots els vaixells "encenen" els llums de posicionament, s'il·lumina tota la mar. Els barcos produeixen residus (que molts aboquen directament a la mar), i necessiten àncores per fondejar a la zona (molts arrenquen grans extensions de posidònia, que manté la platja allà on és)... la regularització és un tema que se n'ha parlat sempre, ara és el moment de trobar la formula de la regularització... i aplicar-la.
1 comentaris